Algemeen
  Publieke omroep
  Commerciële omroep
  Regionale omroep
  Lokale omroep
  Online omroep

  Voice-overs



  Landelijke kranten
  Regionale kranten
  Lokale kranten
  Weblogs
  Opiniebladen
  Autobladen
  Mannenbladen
  Vrouwenbladen
  Gay
  Jeugdbladen
  Opvoeding
  Computerbladen
  ICT-nieuws
  Filmmagazines
  Omroepbladen
  Muziekbladen
  Proefabonnementen
  Roddelbladen / show
  Sportbladen
  Reizen / vakantie
  Marketing / reclame
  Zakelijk / financieel
  Diverse bladen
  Humor
  Radio en TV



  Contact



 

TV op uw PC
Bekijk onlangs uitgezonden tv-programma's op uw PC:


Uitzending bijwonen...
Wilt u eens een televisie-uitzending bijwonen? Klik dan hier

... of zelf meedoen
Voor een heleboel programma's worden kandidaten en deelnemers gezocht. Interesse? Klik dan hier


 BM  
RTL Nederland heeft nieuwe strategie en schrapt banen

RTL wil met zelfontwikkelde en -geproduceerde content zowel on- als off screen mensen echt raken en inspireren, met als doel een loyale fanbase voor zijn merken op te bouwen. Om deze Fan Centric-strategie te realiseren investeert RTL de komende jaren tientallen miljoenen in data-analyse, technologie en creatie. Ook zal RTL op korte termijn alle OTT-activiteiten in één platform samenbrengen. Het bedrijf is voornemens zijn organisatie aan te passen, zodat deze meer wendbaar is en beter in staat om inzichten te vergaren en door te vertalen naar nieuwe producties.

RTL is de laatste jaren opgeschoven van TV-bedrijf (TV Centric), gericht op het lineair uitzenden van content en volledig gefinancierd door advertentie-inkomsten, naar een mediabedrijf waar het draait om de ontwikkeling en distributie van grotendeels eigen content via alle platformen, gefinancierd uit zowel advertentie- als consumenteninkomsten (Consumer Centric). De volgende stap is de doorgroei naar een Fan Centric RTL, die de Nederlandse consument als uitgangspunt neemt bij alle ontwikkelingen en activiteiten van het bedrijf.

De directie heeft het voornemen om de organisatie te herstructureren in lijn met de Fan Centric strategie. Hierbij komen arbeidsplaatsen te vervallen, die deels worden gerealiseerd door natuurlijk verloop, maar gedwongen ontslagen zijn niet uitgesloten. RTL trekt tegelijkertijd ook veel nieuw talent aan op het gebied van data, technologie, creatie en marketing. Door de herstructurering verdwijnen managementlagen en worden afdelingen samengevoegd. Ook ontstaan nieuwe bedrijfsonderdelen, met name op het vlak van technologie en data. De directie van RTL heeft met het oog op deze voorgenomen reorganisatie een adviesaanvraag ingediend bij de ondernemingsraad.

RTL CEO Sven Sauvé licht toe: “Onze nieuwe strategie is een duidelijke groeistrategie. Om dit te realiseren zijn drie zaken van belang. Allereerst moeten we onze organisatie wendbaarder maken en focus aanbrengen. Daarom hebben we de intentie onze organisatie aan te passen en nieuw talent aan te trekken. Ten tweede stoppen we met puur zenden. We gaan veel interactiever en van buiten naar binnen werken. De autonomie van de consument wordt namelijk door de brede technologische ontwikkelingen, zoals spraakgestuurde tech, artificial intelligence en domotica alleen maar groter. Die beweging is onomkeerbaar.”

“Daarom is straks het vertrekpunt niet langer hoe we ons geld verdienen, maar de intrinsieke behoefte van iedere Nederlander die naar ons kijkt en ons volgt. Ten derde moeten we meer zelfstandig opereren en groeien. We nemen de hele keten van financiering tot ontwikkeling en distributie in eigen hand, waardoor we minder afhankelijk zijn van derden. Dat wil niet zeggen dat samenwerken met partners niet van groot belang is, integendeel. Dat doen we echter alleen als er sprake is van een strategische match die meerwaarde biedt voor de Nederlandse consument. Dit alles maakt het ook beter mogelijk om innovatieve, meer data-gebaseerde proposities voor onze adverteerders te ontwikkelen.”

Sauvé vervolgt: “Fan Centric gaat verder dan de consument centraal zetten. We willen een emotionele band opbouwen met onze kijkers en volgers en hen inspireren met onze merken. Niet alleen voor de duur van een programma op tv, maar op elk moment dat onze fans dat willen. Ik geloof dat wij daar de beste in zijn als partij die zich 100% richt op de Nederlandse consument. Deze keuze is ingrijpend, want onze hele organisatie moet er op gericht zijn om actief inzichten op te halen via data, onderzoek en focusgroepen. Wij zullen daarmee beter in staat zijn om in te spelen op trends, sociaal-maatschappelijke ontwikkelingen, zoals sustainability, inclusiviteit en bijvoorbeeld ook de privacy discussie.”

“Die ontwikkelingen worden de focus en verwerken wij tot inzichten die niet alleen bepalen welke content we creëren en aanbieden via onze lineaire en digitale platformen, maar ook hoe we ze in de markt zetten en afstemmen op elke individuele behoefte. De bedoeling is dat mensen iets van zichzelf herkennen in wat wij maken, dat het ze raakt in hoofd en hart. Binnen afzienbare tijd, een à twee jaar, moet dit ertoe leiden dat RTL als lokale mediapartij met al zijn platformen de beste individuele consumentenervaring en -beleving biedt voor iedereen in Nederland.”

Een andere belangrijke strategische stap is het samenvoegen van de OTT-activiteiten (Videoland, RTL XL) in één platform. Dit biedt de basis voor verdere online activiteiten. Sven Sauvé over deze stap: “Videoland groeit harder dan ooit. Dat moet ook, want we willen niet alleen de marktleider zijn op TV, we willen ook de lokale nummer 1 in video on demand zijn. Onze video on demand activiteiten hebben ons veel geleerd over Fan Centric werken. Het gaat om continue toetsen als je iets ontwikkelt, leren van je fouten en soms betekent het kill your darlings als dat in het belang is van de consument. Door met onze abonnees te praten, weten we dat het een grote wens is om één plek te hebben waar je alles kunt zien en waar veel aandacht is voor Nederlandse content. Dit jaar nog maken we de stap om al onze online activiteiten samen te voegen.”

In de komende weken verwacht de directie van RTL het advies van de ondernemingsraad. Op basis daarvan kan worden bepaald wat de volgende stappen in de herstructurering zijn. Het bedrijf verwacht vóór de zomer duidelijkheid te kunnen geven aan zijn medewerkers over individuele gevolgen van de plannen.

Bron: RTL Nederland/BM



 Mediajournaal.nl  
Mediajournaal.nl stopt
Mediajournaal.nl stopt. Na 13 jaar, inclusief de start als Medialog en enkele onderbrekingen, is het mooi geweest en komt er een eind aan dit weblog over mediazaken. Alle (trouwe) bezoekers bedankt voor het bezoek en de reacties.

Kijkcijfers zaterdag: SBS6 opnieuw gedegradeerd tot vierde zender
#AYNIL 1.9mln #WIDM 1.8 #WeetIkVeel 1.7 #Kassa 1.2 #Schaatsen 1.2 #Moltalk 1.0 #Cojones 761K #VerborgenVerleden 685 #Campinglife 723 #Buutvrij 566 #RTL4 23.1 #NPO1 19.2 #NPO2 10.6 #SBS6 6.8

BinnensteBuiten krijgt weekendeditie
Het KRO-NCRV programma BinnensteBuiten, dat in de plaats kwam van Man bijt Hond, krijgt nu ook een weekendeditie. Hierin worden een aantal ‘hoogtepunten’ uit de afgelopen week getoond. BinnensteBuiten is vanaf 5 oktober 2015 iedere werkdag om 18.50 op NPO 2 te zien en heeft inmiddels een grote groep vaste groep kijkers aan zich gebonden, […]

BNR maakt programma over Europese thema?s
Arend Jan Boekestijn en Rob de Wijk krijgen vanaf vandaag een eigen radioprogramma op BNR. Tijdens het Nederlands voorzitterschap van de EU zijn ze elke zaterdagmorgen om 12 uur te horen in Boekestijn vs. De Wijk. In het programma debateren beide heren met elkaar en een speciale gast over Europese ontwikkelingen. Het programma wordt gepresenteerd […]


 NPO.nl - artikelen  
Iedereen journalist
De journalistiek heeft het lastig, lezers lopen weg en internet neemt het stokje over. Wat is de huidige stand van zaken en wie zijn de nieuwe journalisten?


RadioDagBlad

Radiodagblad.nl, ´de plek op internet met het laatste en heetste radionieuws in de Benelux´. Verslaggevers en radiomakers loggen hier dagelijks over het magische medium; radio.

Tv-Facts
Nieuwtjes uit de wereld van de televisie.

Kinderradio.fm

Kinderradio is het radiostation voor kids van 3 tot 9 jaar in Nederland en Vlaanderen

Kinderkast

De Kinderkast-televisieprijzen zijn belangrijke onderscheidingen voor de beste kindertelevisie-programma's. In het najaar kunnen kinderen zelf stemmen. Verder is er een discussieforum waar kinderen hun mening over televisie kunnen geven.



TV College

Jij bent op zoek naar de manier om je professioneel met televisie bezig te gaan houden.
Het TVCollege geeft je die kans d.m.v. opleidingen die aansluiten op de vraag van de gevestigde omroepen en programmamakers. Of je nou vóór of achter de camera aan het werk wil, het TVCollege biedt je de kans om je hier optimaal op voor te bereiden.
Google

 Laatste Medianieuws - MediaMagazine.nl  
RTL Z vanaf 7 september te zien bij Ziggo en KPN

afstandsbedieningDe nieuwe televisiezender van RTL Nederland, RTL Z, is per 7 september te zien in het digitale basispakket van de twee grootste televisieaanbieders in Nederland: KPN en Ziggo. Bij KPN is RTL Z straks te zien via positie 11 en bij Ziggo op kanaal 12. Dit maakte zenderdirecteur Marco Louwerens van RTL Z bekend. Bij beide providers wordt de zender opgenomen in het digitale basispakket.


Meer duidelijkheid over DAB+-aanbod Publieke Omroep

radioMet de bekendmaking van het Concessiebeleidsplan 2016-2020 van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) lijkt er ook meer duidelijkheid te komen over de plannen die de NPO heeft met het aanbod van digitale radiozenders via de ether (DAB+) van de NPO.


NPO: beter anticiperen op nieuwe manier van kijken en luisteren

npoDe publieke omroep wil de komende jaren beter gaan anticiperen op de nieuwe manier van kijken. NPO.nl wordt uitgebouwd tot een mediaplatform met een ruimer programma-aanbod. Omroepen gaan online de interactie met het publiek rond hun eigen programma?s verder versterken.


Kort medianieuws 15 juni 2015
  • telefonieDiverse publieke regionale omroepen bieden hun nieuws sinds vandaag ook aan via de smartwatch. RTV Noord, RTV Oost, RTV Utrecht, Omroep Brabant en Omroep Zeeland bieden deze dienst per vandaag aan.  


 3voor12 Nieuws  
De top 34 van SXSW 2017
A

Album van de Week: Spoon (12)
A

De hemel en de hel van Wilde Westen
A


De Loden Leeuw
De Loden Leeuw
Met de publieksprijs 'Loden Leeuw' kunt u reclamemakers laten weten wat u vindt van de soms belerende, denigrerende of simpelweg smerige reclames die op televisie worden uitgezonden. Kortom: Welke reclame vindt u de meest irritante die in het afgelopen jaar is uitgezonden? (Loden Loekie)



Melden gebroken link      Disclaimer      Link aanmelden