Je ziet altijd veel billboards langs de weg staan, misschien ben jij ook wel aan het denken om een billboard advertentie neer te zetten, maar hoe weet je nou precies hoe goed de billboards werken en of de boodschap wel overkomt? Hieronder vertellen we je een paar methodes om erachter te komen hoe goed billboards werken.
Voetgangersstroom
De eerste methode die je kan uitproberen is om te kijken naar de voetgangersstroom. Natuurlijk kun je dit ook kijken voor de auto’s. Door bijvoorbeeld camera’s te installeren kun je zien welke soorten mensen er allemaal langs je billboard komen en hoeveel mensen dit nou in totaal zijn. Daarna kun je kijken hoeveel van deze mensen ook echt het billboard hebben gezien.
Onderzoeken
Je kunt ook direct onderzoek doen door aan de mensen te vragen of ze zich het billboard herinneren. Dit kan je doen door enquêtes eruit te sturen of fysiek langs mensen te gaan en het hun te vragen met een foto van het billboard.
Digitaal testen
Als je een digitaal billboard hebt, dan kun je ook testen welke advertentie het beste werkt. Zo kun je verschillende soorten versies van de advertenties laten zien en vervolgens kijken waar de meeste aandacht of verkoop uit komt.
Interactie
Je kunt ook een billboard doen met interactie, dit werkt alleen als het een billboard is waar mensen langs kunnen lopen en niet in de auto zitten. Je kunt bijvoorbeeld een URL of een QR code op de billboard plaatsen, die mensen kunnen scannen. Daaruit kun je zien hoeveel mensen die gescand hebben en hoeveel interactie er dus is met het billboard. Mocht je zelf een billboard neet willen zetten, kijk dan eens bij de Billboards van Bereik. Mocht je nog wat meer coaching zoeken, kijk dan eens bij BeMotion.
De billboards die je altijd voorbij ziet komen is leuk, maar hoeveel mensen zien deze billboards nou eigenlijk? Je kunt dit testen op verschillende manieren, je kunt kijken naar de stroom waar mensen lopen of rijden. Zo kun je zien welke mensen en hoeveel mensen er langs komen. Ook kun je onderzoeken door het aan mensen zelf te vragen of een enquête er uit te sturen. Je kunt ook kijken welke advertentie het beste werkt door met een digitaal billboard verschillende soorten iteraties te laten zien en te kijken welke het beste werkt. Als laatste kan je als je een QR code of URL hebt zien hoeveel mensen deze hebben bezocht.