Aanbiedingen!


  Landelijke kranten
  Regionale kranten
  Lokale kranten
  Weblogs
  Opiniebladen
  Autobladen
  Mannenbladen
  Vrouwenbladen
  Gay
  Jeugdbladen
  Opvoeding
  Computerbladen
  ICT-nieuws
  Filmmagazines
  Omroepbladen
  Muziekbladen
  Proefabonnementen
  Roddelbladen / show
  Sportbladen
  Reizen / vakantie
  Marketing / reclame
  Zakelijk / financieel
  Diverse bladen
  Humor
  Radio en TV



  Contact



Handboek nederlandsepers.nl
Hier kunt u uitgebreide, up-to-date en onafhankelijke informatie over bijna 8.000 in Nederland verspreide binnen- en buitenlandse titels ook op het internet raadplegen.

Journalistiek NL
Links voor journalisten.



 


Your Out Online
Nieuws en actualiteiten. Because there is more to explore!



Management forum De Scopist

De Scopist is het management forum van Management Scope, een weblog waarop topjournalisten en gastauteurs hun visie geven over politiek, bedrijfs-, financieel- en economisch nieuws.

Webregio
WebRegio Media is het grootste multimediabedrijf in Noord-Holland. Met zeven regionale internetportalen (www.WebRegio.nl) en twee huis-aan-huisbladen is WebRegio Media de belangrijkste speler op het gebied van nieuws en informatie met een regionale invalshoek.

Medianieuwtjes
Medianieuws uit binnen- en buitenland.

DeFotojournalist.nl
Online journalistieke beeldbank van Nederland. Hier vind je snel en gemakkelijk de foto of fotograaf die je zoekt.


 Mediajournaal.nl  
Mediajournaal.nl stopt
Mediajournaal.nl stopt. Na 13 jaar, inclusief de start als Medialog en enkele onderbrekingen, is het mooi geweest en komt er een eind aan dit weblog over mediazaken. Alle (trouwe) bezoekers bedankt voor het bezoek en de reacties.

Kijkcijfers zaterdag: SBS6 opnieuw gedegradeerd tot vierde zender
#AYNIL 1.9mln #WIDM 1.8 #WeetIkVeel 1.7 #Kassa 1.2 #Schaatsen 1.2 #Moltalk 1.0 #Cojones 761K #VerborgenVerleden 685 #Campinglife 723 #Buutvrij 566 #RTL4 23.1 #NPO1 19.2 #NPO2 10.6 #SBS6 6.8

BinnensteBuiten krijgt weekendeditie
Het KRO-NCRV programma BinnensteBuiten, dat in de plaats kwam van Man bijt Hond, krijgt nu ook een weekendeditie. Hierin worden een aantal ‘hoogtepunten’ uit de afgelopen week getoond. BinnensteBuiten is vanaf 5 oktober 2015 iedere werkdag om 18.50 op NPO 2 te zien en heeft inmiddels een grote groep vaste groep kijkers aan zich gebonden, […]

BNR maakt programma over Europese thema?s
Arend Jan Boekestijn en Rob de Wijk krijgen vanaf vandaag een eigen radioprogramma op BNR. Tijdens het Nederlands voorzitterschap van de EU zijn ze elke zaterdagmorgen om 12 uur te horen in Boekestijn vs. De Wijk. In het programma debateren beide heren met elkaar en een speciale gast over Europese ontwikkelingen. Het programma wordt gepresenteerd […]

 Mediacourant.nl  
Jack van Gelder glundert na onderonsje met Sting
Ziggo Sport-ster Jack van Gelder heeft dinsdag een bijzonder onderonsje gehad met zanger Sting tijdens een intiem concert in Toscane. Dat heeft hij gezegd op Radio 10. Van Gelder was een van de weinige toeschouwers bij het concert. “Het was in Toscane, waar hij woont. Op niet al te grote afstand van zijn huis is […]

Victor Reinier nuanceert uitspraken over Flikken-budget
Victor Reinier kwam in juni pislink uit de hoek in het AD toen hij over het budget van Flikken Maastricht sprak, maar nu nuanceert hij zijn uitspraken. Dat was vanochtend te horen in Goeiemorgen Lex op Radio 10. Reinier riep dat er mensen bezig zijn ‘de serie af te knijpen’ en dat overuren van crewleden […]

 Mediaonderzoek.nl  
ANA-cadabra

Vorig jaar rondom deze tijd ontstond enige beroering in de mediawereld naar aanleiding van de ANA-papers. Eťn van de pijnpunten die de ?Amerikaanse? BVA in de zomer van 2016 aan het licht bracht is het gebrek aan transparantie in de huidige advertentiemarkt. Het zou volgens het onderzoeksbureau K2, dat het veldwerk verrichtte, op twee fronten goed mis zijn. Dat is allereerst aan de financiŽle kant. Er was/is veel onduidelijkheid over kortingen en de omvang en richting van geldstromen. Bovendien komt van al het geld dat wordt rondgepompt in de advertentiemarkt steeds minder bij de publishers terecht. Het tweede punt van non-transparantie is ?programmatic? buying en de werking van trading desks in z?n algemeenheid. De twee pijnpunten staan overigens niet los van elkaar.

Ofschoon de bevindingen van K2 zich niet beperken tot ?digital? laaiden de discussies vooral op rond de technische kant van de non-transparantie. Eigenlijk hebben adverteerders geen idee meer hoe de praktijk van banners en buttons er heden ten dage uitziet. Een aantal grote adverteerders namen rigoureuze maatregelen en stopten (deels) met online display advertising, maar de impact van de ANA-papers leek een beetje in te zakken.

Nepkliks en geen waarde

De recente ? 100 miljoen van Procter & Gamble en eerder het lokale tumult rond Geenstijl en Dumpert bliezen het onderwerp weer nieuw leven in. ?Pee & Gee? gaf aan flink te bezuinigen op online display advertising met als reden dat computers te veel nepkliks genereren en advertenties op websites staan waar ze onzichtbaar zijn voor de consument en/of waar geen waarde wordt gecreŽerd voor een merk. De producent van onder andere Gillette, Always en Ariel staat niet alleen. Ook collega-fastmover Unilever heeft inmiddels de hand flink op de digitale knip (-59%). Bij Geenstijl en Dumpert hielden adverteerders als Grolsch, De Efteling en zelfs het ministerie van Defensie het (tijdelijk) voor gezien.

Modelcontract

Ondertussen heeft de Nederlandse BVA in samenwerking met Ebiquity een modelcontract tussen adverteerder en mediabureau ontwikkeld, dat aangepast is aan de praktijk van vandaag. Tevens is daar de compliancy met betrekking tot de GDPR in geregeld. Deze General Data Protection Regulation gaat volgend jaar in alle EU-landen gelden.

De vraag is echter wel of er veel veranderd is na de publicatie van de ANA-papers en of er ondertussen wel sprake is van transparantie en inzicht in de geldstromen. Het antwoord daarop is lastig te geven. Het modelcontract van BVA is een stap in de goede richting, maar misschien ook een druppel op de gloeiende plaat. De ontwikkelingen staan namelijk niet stil. Neem nou ?header bidding?. Wat? Header bidding!

Waterval omzeilen

Header bidding is een manier op de omzet aan de kant van publishers op te krikken. De dalende omzet en grote hoeveelheden strijkstokken achter de digitale schermen was een van de issues in de ANA-papers, maar header bidding biedt daar misschien een oplossing voor. Maar wat is ?t? Michele Appello en Jan-Willem Borsboom, beide van Improve Digital, geven in een gastblog op Adformatie antwoord: ?Header bidding is hoofdzakelijk een hack. Een manier voor contentproviders om de ad server waterval te omzeilen. Een poging om concurrentie binnen de veiling te verhogen, en uiteindelijk ook meer inkomsten te genereren. Maar zoals voor de meeste hacks geldt, is dit niet de meest duurzame oplossing.? Leest u het gerust nog een keer door.

Het is niet meteen een antwoord op de vraag naar meer transparantie. Het vergt behoorlijk wat kennis van de materie om te doorgronden wat er staat en wat er gebeurt. En deze helpt ook al niet om het meer inzichtelijk te krijgen: ?Bij header bidding worden sell-side-platform tags in de header van een pagina geplaatst, direct of via een wrapper/container. Hiermee kan een contentprovider een advertentieveiling starten voordat hun ad server dat doet.? Noem het ANA-cadabra.

Verregaande complexiteit

Laat ik duidelijk zijn, het is zeker niet mijn intentie om een aanval te openen richting Improve Digital, of de scribenten van het gastblog. Integendeel. Ik acht beide afzenders en hun werkgever als zeer vakbekwaam. Sterk nog, hun blog en de ontwikkeling rond header bidding illustreren de verregaande complexiteit van de dagelijkse online advertentiepraktijk, die maar niet ophoudt te innoveren. Er wordt zelfs gesproken over een blockchain-technologie die straks het admanagementsysteem over gaat nemen waarbij de virtuele ?AdCoin? het ruilmiddel wordt. Geen idee of een publisher daar content mee kan financieren, maar dat terzijde.

Afhaken

Tegelijkertijd kan ik me ook voorstellen dat de adverteerder op een bepaald punt afhaakt, omdat hij gewoonweg niet meer begrijpt wat er gebeurt met zijn campagne en vooral ook met zijn budget. Header bidding is bedoeld om de inkomsten van de publisher te verhogen, dus daar schiet de adverteerder sowieso niet zoveel mee op. Althans op korte termijn, maar op de lange termijn is de adverteerder daar natuurlijk wel bij gebaat.

Kwalitatief goede content kost nou eenmaal geld, maar selecteert ook in doelgroepen al naar gelang de context en kwaliteit van die content. Het is dan de taak van de ad-industrie om ervoor te zorgen dat er een verbinding ontstaat tussen die content en de doelgroep.

Gemeengoed

De publisher zal dat ook meer en meer zelf gaan doen door die content rechtstreeks te verkopen aan de eindgebruiker, waardoor hij minder afhankelijk wordt van advertentiegeld. Een soort premium service naar de gebruiker. En voor die andere inkomstenstroom zal de publisher expertise in huis moeten halen om de ontwikkelingen bij te kunnen houden. Hetzelfde geldt voor de adverteerder. Online display is nog maar het begin. Het zal niet lang meer duren of programmatic is gemeengoed op televisie en radio.

Waarschijnlijk is header bidding dan allang weer passť en zitten we naar veel nieuwere en ingenieuzere modellen te kijken. Dan is het wel handig als er iemand in huis rondloopt die een beetje weet waar het over gaat en de ana-cadabra kan ontrafelen.


Deze column verscheen eerder op Nederlands Medianieuws

The post ANA-cadabra appeared first on Mediaonderzoek.nl.


 Zappen  
Leuke nieuwe films uit 2017
In plaats van televisie komen deze keer films uit 2017 aan bod. Hieronder een lijstje van een 5-tal films die ...... Lees verder: Leuke nieuwe films uit 2017

Bedankt en tot ziens!
Om maar met de deur in huis te vallen: dit is het laatste bericht dat ik op deze blog schrijf. ...... Lees verder: Bedankt en tot ziens!

Martijn Koning invaller Marieke Elsinga bij RTL Late Night
De zomer komt eraan en dat betekent dat vaste gezichten van dagelijkse programma's er even tussenuit gaan. Zo ook Marieke ...... Lees verder: Martijn Koning invaller Marieke Elsinga bij RTL Late Night

Kim-Lian olifant in de porseleinkast in Verzamelkoorts
Kim-Lian van der Meij begint vanavond aan haar human interest-programma Verzamelkoorts. Met 2 miljoen verzamelaars in Nederland moeten er veel ...... Lees verder: Kim-Lian olifant in de porseleinkast in Verzamelkoorts

Melden gebroken link      Disclaimer      Link aanmelden
Vacatures
Media Vacatures
Experteer biedt u exclusieve vacatures vanaf Ä 60.000. Profiteer van het gevarieerde aanbod en krijg toegang tot vooraanstaande headhunters.


   
 Media.nl  
STER reclameomzet 214 miljoen euro in 2010

De Publieke Omroep was vorig jaar goed voor een reclame omzet van 214 miljoen euro. Dit bedrag is omgezet door de STER aan radio, tv en online reclame in 2010.

De omzet van de STER is hiermee 24 miljoen euro hoger dan in 2009. In 2008 bedroeg de omzet nog 226 miljoen euro.

Met de bundeling van TV, radio en internetsites is de STER de grootste aanbieder van reclamezendtijd in Nederland.

Bron: STER


 Villamedia  
NVJ tijdelijk offline na zwakheden
Weblog Geenstijl heeft de NVJ-site doorgelicht op technische problemen en komt tot de conclusie dat de website ?zo lek is als de beveiliging van de?

Peter Greste op Australische bodem
Peter Greste, de Australische journalist die ruim een jaar gevangen zat in Egypte, is weer in AustraliŽ. Hij landde eerder vandaag in Brisbane, waar hij wordt verenigt met zijn familie, meldt?

Senior Corporate Communicatieadviseur - TU Delft, Delft
Faculteit/afdeling Communication Niveau WO Functie omvang 32-38 uur (0,8-1,0 FTE) Contractduur 1 jaar met uitzicht op verlenging Salaris Min?

Ongeval A1: verslaggever aangehouden
Verslaggever Rob Vorkink van RTV Oost is aangehouden toen hij verslag wilde doen van een ernstig ongeval op de A1 bij Holten in Overijssel. Vorkink, die beschikt over een politieperskaart, zou een politiebevel om weg te gaan hebben genegeerd. Op