Aanbiedingen!


  Landelijke kranten
  Regionale kranten
  Lokale kranten
  Weblogs
  Opiniebladen
  Autobladen
  Mannenbladen
  Vrouwenbladen
  Gay
  Jeugdbladen
  Opvoeding
  Computerbladen
  ICT-nieuws
  Filmmagazines
  Omroepbladen
  Muziekbladen
  Proefabonnementen
  Roddelbladen / show
  Sportbladen
  Reizen / vakantie
  Marketing / reclame
  Zakelijk / financieel
  Diverse bladen
  Humor
  Radio en TV



  Contact



Handboek nederlandsepers.nl
Hier kunt u uitgebreide, up-to-date en onafhankelijke informatie over bijna 8.000 in Nederland verspreide binnen- en buitenlandse titels ook op het internet raadplegen.

Journalistiek NL
Links voor journalisten.



 


Your Out Online
Nieuws en actualiteiten. Because there is more to explore!



Management forum De Scopist

De Scopist is het management forum van Management Scope, een weblog waarop topjournalisten en gastauteurs hun visie geven over politiek, bedrijfs-, financieel- en economisch nieuws.

Webregio
WebRegio Media is het grootste multimediabedrijf in Noord-Holland. Met zeven regionale internetportalen (www.WebRegio.nl) en twee huis-aan-huisbladen is WebRegio Media de belangrijkste speler op het gebied van nieuws en informatie met een regionale invalshoek.

Medianieuwtjes
Medianieuws uit binnen- en buitenland.

DeFotojournalist.nl
Online journalistieke beeldbank van Nederland. Hier vind je snel en gemakkelijk de foto of fotograaf die je zoekt.


 Mediajournaal.nl  
Mediajournaal.nl stopt
Mediajournaal.nl stopt. Na 13 jaar, inclusief de start als Medialog en enkele onderbrekingen, is het mooi geweest en komt er een eind aan dit weblog over mediazaken. Alle (trouwe) bezoekers bedankt voor het bezoek en de reacties.

Kijkcijfers zaterdag: SBS6 opnieuw gedegradeerd tot vierde zender
#AYNIL 1.9mln #WIDM 1.8 #WeetIkVeel 1.7 #Kassa 1.2 #Schaatsen 1.2 #Moltalk 1.0 #Cojones 761K #VerborgenVerleden 685 #Campinglife 723 #Buutvrij 566 #RTL4 23.1 #NPO1 19.2 #NPO2 10.6 #SBS6 6.8

BinnensteBuiten krijgt weekendeditie
Het KRO-NCRV programma BinnensteBuiten, dat in de plaats kwam van Man bijt Hond, krijgt nu ook een weekendeditie. Hierin worden een aantal ‘hoogtepunten’ uit de afgelopen week getoond. BinnensteBuiten is vanaf 5 oktober 2015 iedere werkdag om 18.50 op NPO 2 te zien en heeft inmiddels een grote groep vaste groep kijkers aan zich gebonden, […]

BNR maakt programma over Europese thema?s
Arend Jan Boekestijn en Rob de Wijk krijgen vanaf vandaag een eigen radioprogramma op BNR. Tijdens het Nederlands voorzitterschap van de EU zijn ze elke zaterdagmorgen om 12 uur te horen in Boekestijn vs. De Wijk. In het programma debateren beide heren met elkaar en een speciale gast over Europese ontwikkelingen. Het programma wordt gepresenteerd […]

 Mediacourant.nl  
÷zcan Akyol: ?Jan Roos kreeg te veel media-aandacht?
Schrijver ÷zcan Akyol vindt dat Jan Roos te veel media-aandacht heeft gekregen in aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen. Dat schrijft hij in zijn rubriek in de VARAgids.†Roos nam afscheid van zijn televisiecarriŤre om de nieuwe partij VNL te leiden, maar haalde bij de verkiezingen geen enkele zetel. Nu zit hij met lege handen en dat […]

Witteman zag hoofdrol voor tv tijdens verkiezingsstrijd
Series on demand kijken mag dan wel in opmars zijn, maar voor urgente zaken blijft de tv†het aangewezen medium. Dat heeft de afgelopen verkiezingsstrijd wel bewezen. Dat stelt Paul Witteman in zijn column in VARAgids. Nederland zat massaal aan de buis gekluisterd in afwachting op een game changer. Uiteindelijk heeft de VVD gewonnen en zijn […]

 Mediaonderzoek.nl  
Dagbladbereik groeit door digitaal

Het bereik van de gedrukte dagbladen is in 2016 stabiel gebleven. Dat blijkt uit de nieuwe NOM Printmonitor 2017-I. Dagelijks leest bijna de helft van de Nederlanders een gedrukt dagblad (47%). Ten opzichte van de vorige editie van het onderzoek is het bereik slechts marginaal (index 99) gedaald. De lichte daling in print wordt ruimschoots goedgemaakt door de stijging†in het†bereik†van de†veel bezochte digitale platforms van dagbladen. De cross mediale rapportage†Mediamerken 2017-I (zie onder) laat zien dat het totale bereik van dagbladmerken gemiddeld met 3% is gegroeid. De landelijke kranten hebben met een dagelijks bereik van 31% het grootste aandeel. De regionale titels bereiken bijna een kwart van de bevolking (23%). De gratis krant Metro behaalt 7,5% bereik en voegt bijna 4% toe aan het bereik van de betaalde kranten.

Bron: NOM Printmonitor 2017-1

De zaterdageditie blijkt voor veel dagbladmerken de grote publiekstrekker. Deze editie trekt bij AD, NRC Handelsblad, De Telegraaf en de Volkskrant honderdduizenden extra lezers. De zaterdagkrant wordt steeds vaker gelezen in combinatie met digitaal nieuws gedurende de week. AD en De Telegraaf gaan in de laatste NOM-publicatie qua gemiddeld bereik gelijk op. De verschillen zijn gering: het AD heeft doordeweeks†meer lezers. De zaterdageditie van De Telegraaf†vormt met 1,7 miljoen lezers een uitschieter.

Bron: NOM Mediamerken 2017-1

De rapportage NOM Mediamerken†die gelijktijdig met de NOM Printmonitor wordt†gepubliceerd, laat op basis van totaalbereik het volledige lezerspubliek van landelijke dagbladen zien. De Printmonitor 2017 toont aan dat het aantal lezers van gedrukte dagbladen stabiel is (overall index 99). De groei van de merken komt van digitaal.
Over het geheel genomen wordt ruim de helft van het lezerspubliek van een dagblad inmiddels (ook) met digitale content bediend. Ruim een kwart leest uitsluitend digitaal nieuws van het dagbladmerk. Een vrijwel even grote groep leest zowel print als digitaal.

De Telegraaf, AD en Metro vormen crossmediaal de grootste dagbladmerken. Deze dagbladen bedienen elk een miljoenenpubliek. Het totaalbereik van AD en Metro bedraagt rond de 6 miljoen personen. Bij De Telegraaf is dat bijna 7 miljoen. Na deze top-3 volgen de Volkskrant, NRC Handelsblad en Trouw.

Niet bij alle dagbladmerken hebben de digitale platforms een even groot gewicht. NRC Next en Het Financieele Dagblad lopen als het gaat om digital only voorop. Van hun lezerspubliek leest respectievelijk 36% en 37% exclusief de digitale producten.

Bron: NDP Nieuwsmedia

The post Dagbladbereik groeit door digitaal appeared first on Mediaonderzoek.nl.


 Zappen  
Kijkcijfers zaterdag: 2,5 miljoen kijkers nederlaag Oranje
Vol goede moed en hoop beginnen miljoenen Nederlanders gisteren aan het duel Bulgarije - Nederland. Maar de wedstrijd eindigt niet ...... Lees verder: Kijkcijfers zaterdag: 2,5 miljoen kijkers nederlaag Oranje

Kijkcijfers vrijdag: Half miljoen kijkers Toppers-soap
SBS 6 trekt op vrijdagavond 499 duizend kijkers met de Toppers-soap Wild West Thuis Best. Die score ligt iets boven ...... Lees verder: Kijkcijfers vrijdag: Half miljoen kijkers Toppers-soap

De hysterie, de fun en de keerzijde van een boyband in Andere Tijden
Ze zijn reusachtig groot in de jaren ?90, met name in Duitsland: boyband Caught in the Act. De groep bestaat ...... Lees verder: De hysterie, de fun en de keerzijde van een boyband in Andere Tijden

Anna Nooshin nieuwe presentator Next Topmodel
Een droom komt uit voor Anna Nooshin: ze presenteert het nieuwe seizoen van Holland's Next Topmodel. In het najaar keert ...... Lees verder: Anna Nooshin nieuwe presentator Next Topmodel

Melden gebroken link      Disclaimer      Link aanmelden
Vacatures
Media Vacatures
Experteer biedt u exclusieve vacatures vanaf Ä 60.000. Profiteer van het gevarieerde aanbod en krijg toegang tot vooraanstaande headhunters.


   
 Media.nl  
STER reclameomzet 214 miljoen euro in 2010

De Publieke Omroep was vorig jaar goed voor een reclame omzet van 214 miljoen euro. Dit bedrag is omgezet door de STER aan radio, tv en online reclame in 2010.

De omzet van de STER is hiermee 24 miljoen euro hoger dan in 2009. In 2008 bedroeg de omzet nog 226 miljoen euro.

Met de bundeling van TV, radio en internetsites is de STER de grootste aanbieder van reclamezendtijd in Nederland.

Bron: STER


 Villamedia  
NVJ tijdelijk offline na zwakheden
Weblog Geenstijl heeft de NVJ-site doorgelicht op technische problemen en komt tot de conclusie dat de website ?zo lek is als de beveiliging van de?

Peter Greste op Australische bodem
Peter Greste, de Australische journalist die ruim een jaar gevangen zat in Egypte, is weer in AustraliŽ. Hij landde eerder vandaag in Brisbane, waar hij wordt verenigt met zijn familie, meldt?

Senior Corporate Communicatieadviseur - TU Delft, Delft
Faculteit/afdeling Communication Niveau WO Functie omvang 32-38 uur (0,8-1,0 FTE) Contractduur 1 jaar met uitzicht op verlenging Salaris Min?

Ongeval A1: verslaggever aangehouden
Verslaggever Rob Vorkink van RTV Oost is aangehouden toen hij verslag wilde doen van een ernstig ongeval op de A1 bij Holten in Overijssel. Vorkink, die beschikt over een politieperskaart, zou een politiebevel om weg te gaan hebben genegeerd. Op