Landelijke kranten
  Regionale kranten
  Lokale kranten
  Weblogs
  Opiniebladen
  Autobladen
  Mannenbladen
  Vrouwenbladen
  Gay
  Jeugdbladen
  Opvoeding
  Computerbladen
  ICT-nieuws
  Filmmagazines
  Omroepbladen
  Muziekbladen
  Proefabonnementen
  Roddelbladen / show
  Sportbladen
  Reizen / vakantie
  Marketing / reclame
  Zakelijk / financieel
  Diverse bladen
  Humor
  Radio en TV



  Contact



Handboek nederlandsepers.nl
Hier kunt u uitgebreide, up-to-date en onafhankelijke informatie over bijna 8.000 in Nederland verspreide binnen- en buitenlandse titels ook op het internet raadplegen.

Journalistiek NL
Links voor journalisten.



 


Your Out Online
Nieuws en actualiteiten. Because there is more to explore!



Management forum De Scopist

De Scopist is het management forum van Management Scope, een weblog waarop topjournalisten en gastauteurs hun visie geven over politiek, bedrijfs-, financieel- en economisch nieuws.

Webregio
WebRegio Media is het grootste multimediabedrijf in Noord-Holland. Met zeven regionale internetportalen (www.WebRegio.nl) en twee huis-aan-huisbladen is WebRegio Media de belangrijkste speler op het gebied van nieuws en informatie met een regionale invalshoek.

Medianieuwtjes
Medianieuws uit binnen- en buitenland.

DeFotojournalist.nl
Online journalistieke beeldbank van Nederland. Hier vind je snel en gemakkelijk de foto of fotograaf die je zoekt.


 Mediajournaal.nl  
Mediajournaal.nl stopt
Mediajournaal.nl stopt. Na 13 jaar, inclusief de start als Medialog en enkele onderbrekingen, is het mooi geweest en komt er een eind aan dit weblog over mediazaken. Alle (trouwe) bezoekers bedankt voor het bezoek en de reacties.

Kijkcijfers zaterdag: SBS6 opnieuw gedegradeerd tot vierde zender
#AYNIL 1.9mln #WIDM 1.8 #WeetIkVeel 1.7 #Kassa 1.2 #Schaatsen 1.2 #Moltalk 1.0 #Cojones 761K #VerborgenVerleden 685 #Campinglife 723 #Buutvrij 566 #RTL4 23.1 #NPO1 19.2 #NPO2 10.6 #SBS6 6.8

BinnensteBuiten krijgt weekendeditie
Het KRO-NCRV programma BinnensteBuiten, dat in de plaats kwam van Man bijt Hond, krijgt nu ook een weekendeditie. Hierin worden een aantal ‘hoogtepunten’ uit de afgelopen week getoond. BinnensteBuiten is vanaf 5 oktober 2015 iedere werkdag om 18.50 op NPO 2 te zien en heeft inmiddels een grote groep vaste groep kijkers aan zich gebonden, […]

BNR maakt programma over Europese thema?s
Arend Jan Boekestijn en Rob de Wijk krijgen vanaf vandaag een eigen radioprogramma op BNR. Tijdens het Nederlands voorzitterschap van de EU zijn ze elke zaterdagmorgen om 12 uur te horen in Boekestijn vs. De Wijk. In het programma debateren beide heren met elkaar en een speciale gast over Europese ontwikkelingen. Het programma wordt gepresenteerd […]

 Mediacourant.nl  
PostNL verdedigt zich na felle kritiek SBS-Kees
De kritiek van SBS 6-ster Kees van der Spek dat PostNL zijn bezorgers met onmenselijk veel zware tassen op pad zou sturen, is onterecht. Dat heeft het postbedrijf vandaag laten weten. Van der Spek plaatste zaterdag een woedend bericht op Twitter. “Terug in Nederland… Zeg PostNL: zijn jullie nou helemaal gek geworden!! De berijdster van […]

DWDD dreigt zonder publiek te zitten door sneeuwval
De Wereld Draait Door krijgt massaal afzeggingen binnen van mensen die vanavond in het publiek zouden zitten. Ze willen niet komen vanwege de hevige sneeuwval. Dat heeft BNNVARA vandaag laten weten. Om ervoor te zorgen dat Matthijs van Nieuwkerk niet in een lege studio komt te zitten, heeft de omroep besloten om kaarten voor vanavond […]

 Mediaonderzoek.nl  
Nieuwsmedia online groter dan op papier

Vandaag presenteert NOM een nieuw product aan de markt, waarin het bereik van papier en online van nieuwsmedia en magazines is gefuseerd tot het zogeheten mediamerkenbereik. In NOM Mediamerken 2017 zijn data uit de NOM Print Monitor en de NOBO-bereiksdata van websites en apps samengebracht in een omvangrijk fusiebestand. De fusie van de twee bereiksbestanden is uitgevoerd door GfK. In het fusiebestand zijn de resultaten opgenomen van 154 printmerken, 88 online merken en 45 gecombineerde mediamerken die zich zowel op papier als digitaal manifesteren.

Een gemiddeld nieuwsmerk dat zowel via print als online verschijnt, heeft online een hoger bereik dan via papier. Bij de magazines is dat andersom, ze worden nog steeds meer op papier gelezen. Verder is te zien dat bij de nieuwsmedia een groter deel van de lezers zowel op papier als digitaal leest. Irena Petric, directeur NOM zegt hierover: ?Dit is ook logisch. Nieuwsmedia- en magazinemerken zijn verschillend wat betreft het type content, de functie voor de lezers, verschijningsfrequentie en omvang van het bereik.?

Grafiek: Samenstelling bereik mediamerken uitgesplitst naar papier, online en overlap

Bron: NOM Mediamerken 2017

De NOM Print Monitor (NPM) is al jaren de standaard voor het bereik en het profiel van gedrukte nieuwsmedia en magazines. Deze gegevens worden primair gebruikt in de advertentiemarkt voor de planning van communicatiecampagnes en voor de marketing- en verkoopdoeleinden van de publishers. VINEX (de Verenigde Internet Exploitanten) publiceert sinds eind 2016 met NOBO (Nederlands Online BereiksOnderzoek) het bereik en de profielen van websites en apps van publishers.

GfK heeft, in opdracht van NOM in samenwerking met VINEX, de bereiksgegevens van de twee onderzoeken voor het eerst geïntegreerd in één bestand. Daarin zijn naast het bereik van de 154 printmerken en 88 digitale merken ook de gecombineerde print- en digitale merken opgenomen. Het gaat om 45 merken die hun content zowel op papier als op digitale platformen verspreiden. De resultaten geven inzicht in hoeveel mensen alleen de papieren uitgave lezen, hoeveel alleen de website of app bezoeken en hoeveel mensen het merk op beide manieren consumeren.

 

 

 

 

 

 

Naast de rapportage op merkniveau kunnen ook verschillende merken worden samengevoegd tot bijvoorbeeld een portfolio van een publisher of netwerk. Daarbij is het niet per se noodzakelijk dat een merk zowel een papieren als een online editie kent. Ook digital only merken van publishers in NOM en NOBO kunnen gecombineerd worden met printmerken.

The post Nieuwsmedia online groter dan op papier appeared first on Mediaonderzoek.nl.


 Zappen  
Leuke nieuwe films uit 2017
In plaats van televisie komen deze keer films uit 2017 aan bod. Hieronder een lijstje van een 5-tal films die ...... Lees verder: Leuke nieuwe films uit 2017

Bedankt en tot ziens!
Om maar met de deur in huis te vallen: dit is het laatste bericht dat ik op deze blog schrijf. ...... Lees verder: Bedankt en tot ziens!

Martijn Koning invaller Marieke Elsinga bij RTL Late Night
De zomer komt eraan en dat betekent dat vaste gezichten van dagelijkse programma's er even tussenuit gaan. Zo ook Marieke ...... Lees verder: Martijn Koning invaller Marieke Elsinga bij RTL Late Night

Kim-Lian olifant in de porseleinkast in Verzamelkoorts
Kim-Lian van der Meij begint vanavond aan haar human interest-programma Verzamelkoorts. Met 2 miljoen verzamelaars in Nederland moeten er veel ...... Lees verder: Kim-Lian olifant in de porseleinkast in Verzamelkoorts

Melden gebroken link      Disclaimer      Link aanmelden
Vacatures
Media Vacatures
Experteer biedt u exclusieve vacatures vanaf € 60.000. Profiteer van het gevarieerde aanbod en krijg toegang tot vooraanstaande headhunters.


   
 Media.nl  
STER reclameomzet 214 miljoen euro in 2010

De Publieke Omroep was vorig jaar goed voor een reclame omzet van 214 miljoen euro. Dit bedrag is omgezet door de STER aan radio, tv en online reclame in 2010.

De omzet van de STER is hiermee 24 miljoen euro hoger dan in 2009. In 2008 bedroeg de omzet nog 226 miljoen euro.

Met de bundeling van TV, radio en internetsites is de STER de grootste aanbieder van reclamezendtijd in Nederland.

Bron: STER


 Villamedia  
NVJ tijdelijk offline na zwakheden
Weblog Geenstijl heeft de NVJ-site doorgelicht op technische problemen en komt tot de conclusie dat de website ?zo lek is als de beveiliging van de?

Peter Greste op Australische bodem
Peter Greste, de Australische journalist die ruim een jaar gevangen zat in Egypte, is weer in Australië. Hij landde eerder vandaag in Brisbane, waar hij wordt verenigt met zijn familie, meldt?

Senior Corporate Communicatieadviseur - TU Delft, Delft
Faculteit/afdeling Communication Niveau WO Functie omvang 32-38 uur (0,8-1,0 FTE) Contractduur 1 jaar met uitzicht op verlenging Salaris Min?

Ongeval A1: verslaggever aangehouden
Verslaggever Rob Vorkink van RTV Oost is aangehouden toen hij verslag wilde doen van een ernstig ongeval op de A1 bij Holten in Overijssel. Vorkink, die beschikt over een politieperskaart, zou een politiebevel om weg te gaan hebben genegeerd. Op