Aanbiedingen!


  Landelijke kranten
  Regionale kranten
  Lokale kranten
  Weblogs
  Opiniebladen
  Autobladen
  Mannenbladen
  Vrouwenbladen
  Gay
  Jeugdbladen
  Opvoeding
  Computerbladen
  ICT-nieuws
  Filmmagazines
  Omroepbladen
  Muziekbladen
  Proefabonnementen
  Roddelbladen / show
  Sportbladen
  Reizen / vakantie
  Marketing / reclame
  Zakelijk / financieel
  Diverse bladen
  Humor
  Radio en TV



  Contact



Handboek nederlandsepers.nl
Hier kunt u uitgebreide, up-to-date en onafhankelijke informatie over bijna 8.000 in Nederland verspreide binnen- en buitenlandse titels ook op het internet raadplegen.

Journalistiek NL
Links voor journalisten.



 


Your Out Online
Nieuws en actualiteiten. Because there is more to explore!



Management forum De Scopist

De Scopist is het management forum van Management Scope, een weblog waarop topjournalisten en gastauteurs hun visie geven over politiek, bedrijfs-, financieel- en economisch nieuws.

Webregio
WebRegio Media is het grootste multimediabedrijf in Noord-Holland. Met zeven regionale internetportalen (www.WebRegio.nl) en twee huis-aan-huisbladen is WebRegio Media de belangrijkste speler op het gebied van nieuws en informatie met een regionale invalshoek.

Medianieuwtjes
Medianieuws uit binnen- en buitenland.

DeFotojournalist.nl
Online journalistieke beeldbank van Nederland. Hier vind je snel en gemakkelijk de foto of fotograaf die je zoekt.


 Mediajournaal.nl  
Mediajournaal.nl stopt
Mediajournaal.nl stopt. Na 13 jaar, inclusief de start als Medialog en enkele onderbrekingen, is het mooi geweest en komt er een eind aan dit weblog over mediazaken. Alle (trouwe) bezoekers bedankt voor het bezoek en de reacties.

Kijkcijfers zaterdag: SBS6 opnieuw gedegradeerd tot vierde zender
#AYNIL 1.9mln #WIDM 1.8 #WeetIkVeel 1.7 #Kassa 1.2 #Schaatsen 1.2 #Moltalk 1.0 #Cojones 761K #VerborgenVerleden 685 #Campinglife 723 #Buutvrij 566 #RTL4 23.1 #NPO1 19.2 #NPO2 10.6 #SBS6 6.8

BinnensteBuiten krijgt weekendeditie
Het KRO-NCRV programma BinnensteBuiten, dat in de plaats kwam van Man bijt Hond, krijgt nu ook een weekendeditie. Hierin worden een aantal ‘hoogtepunten’ uit de afgelopen week getoond. BinnensteBuiten is vanaf 5 oktober 2015 iedere werkdag om 18.50 op NPO 2 te zien en heeft inmiddels een grote groep vaste groep kijkers aan zich gebonden, […]

BNR maakt programma over Europese thema?s
Arend Jan Boekestijn en Rob de Wijk krijgen vanaf vandaag een eigen radioprogramma op BNR. Tijdens het Nederlands voorzitterschap van de EU zijn ze elke zaterdagmorgen om 12 uur te horen in Boekestijn vs. De Wijk. In het programma debateren beide heren met elkaar en een speciale gast over Europese ontwikkelingen. Het programma wordt gepresenteerd […]

 Mediacourant.nl  
Marianne Thieme: ?Media begrijpen ons niet?
Partij voor de Dieren-lijsttrekker Marianne Thieme heeft het idee dat media haar partij vaak niet begrijpen. Dat vertelt de politica in een interview met het AD. Als de krant constateert dat de PvdD op twee zetels winst staat in de peilingen, maar niet echt opvalt in Den Haag, zegt Thieme: “Gewone media begrijpen ons vaak niet. Die zijn […]

Tv-recensies nieuwe Beau-show gematigd positief
De tv-recensies over het nieuwe RTL 4-programma Beaufort van Beau van Erven Dorens zijn gematigd positief. De Volkskrant denkt dat er meer in de tv-ster zit, het AD mist een diepere laag en het NRC vindt het een beetje saai. Het Parool is wél enthousiast. Dat is te lezen in de kiosk. Het draait allemaal wel héél […]

 Mediaonderzoek.nl  
Traditionele media doen het nog best

Het lijkt haast afgesproken werk. Vandaag uit twee bronnen nieuwe onderzoeken waaruit blijkt dat traditionele media het nog steeds heel goed doen. Validators onderzocht voor Sanoma de effectiviteit van een evenement en Screenforce haalde een onderzoek aan waarin TV effectiever blijkt in het creëren van reclameherinnering en aankoopintentie in vergelijking met digitale reclame. Om met dit laatste onderzoek te beginnen: onderzoeksbureau Bain & Company onderzocht de werking van vier typen media ? online banners, online video, TV en winkeldisplay ? voor een grote consumentenproducent die actief is in een volwassen productmarkt. Geanalyseerd werd hoe duur het is per medium om een procent additioneel bereik te realiseren dan wel een procent extra reclameherinnering. De conclusie is dat traditionele media – in ieder geval op dit moment – een onmisbaar kanaal zijn voor vele merken. 

Het blijkt dat de ?reclame recall?, het percentage van de totale populatie dat zich een reclamecampagne kan herinneren, het laagste was voor de digitale media met een maximum van ongeveer 30%. TV kent een reclameherinnering tot aan 60% van de populatie. De onderzoekers zeggen hierover: “Door dezelfde reclame te herhalen in traditionele media vergroot een merk zijn reclamebereik en het versterkt bovendien de reclameherinnering onder diegenen die de reclame al hebben gezien.”

Besparen kost geld

Sommige merken hebben hun TV-bestedingen verlaagd om budget vrij te maken voor digitale reclame maar additioneel onderzoek geeft aan dat deze merken niet volledig begrijpen wat daarvan het effect is. Volgens onderzoek door TiVo zorgt elke Amerikaanse dollar die bespaard wordt op het TV-budget voor een daling van drie Amerikaanse dollars in verkochte omzet.

Impact live-events

Het tweede pleidooi voor traditionele media komt zoals gezegd van Validators en Sanoma. Zij onderzochten welke impact live-events hebben op merken, hoe een event en de merken in het geheugen blijven hangen en welke plaats een event inneemt in de mediamix. Hiervoor zijn drie onderzoeken opgezet, zowel online als op events zelf. Met onder andere camera?s in de stands, het meten van emoties en met het impliciete vaststellen van geheugenstructuren werd de waarde en kwaliteit van een evenement gemeten.

Uit de resultaten blijkt ondermeer dat bijna driekwart van de bezoekers een product koopt als ze op een evenement zijn en dus een positieve productervaring hebben. Dit is niet alleen een korte termijneffect, 11% deed een herhaalaankoop en 14 % van de bezoekers koopt het product wat ze hebben gekocht nog steeds regelmatig.

Bekijk hier de infographic van het onderzoek en de resultaten.

The post Traditionele media doen het nog best appeared first on Mediaonderzoek.nl.


 Zappen  
Jinek, Lubach en Van Erven Dorens grote kanshebbers TV Beelden
Op dinsdag 28 maart worden de TV Beelden toegekend, een vakprijs van en voor tv-collega's. Eva Jinek, Arjen Lubach en ...... Lees verder: Jinek, Lubach en Van Erven Dorens grote kanshebbers TV Beelden

Kijkcijfers zondag: 1,2 miljoen kijkers Rode Hoed Debat
Na het nodige gesteggel heeft RTL gisteren toch een debat uitgezonden met vijf lijsttrekkers. Hoewel  Rutte (VVD) en Wilders (PVV) ...... Lees verder: Kijkcijfers zondag: 1,2 miljoen kijkers Rode Hoed Debat

Kijkcijfers zaterdag: 1,6 miljoen kijkers Mol-talk
De aflevering van Wie Is de Mol? van gisteren doet heel wat stof opwaaien. Naar de uitzending op NPO1 kijken ...... Lees verder: Kijkcijfers zaterdag: 1,6 miljoen kijkers Mol-talk

Nieuwe lichting kandidaten Dance Dance Dance bekend
Het derde seizoen Dance Dance Dance is in voorbereiding en dus heeft RTL bekendgemaakt welke koppels dit jaar deelnemen. Het ...... Lees verder: Nieuwe lichting kandidaten Dance Dance Dance bekend

Melden gebroken link      Disclaimer      Link aanmelden
Vacatures
Media Vacatures
Experteer biedt u exclusieve vacatures vanaf € 60.000. Profiteer van het gevarieerde aanbod en krijg toegang tot vooraanstaande headhunters.


   
 Media.nl  
STER reclameomzet 214 miljoen euro in 2010

De Publieke Omroep was vorig jaar goed voor een reclame omzet van 214 miljoen euro. Dit bedrag is omgezet door de STER aan radio, tv en online reclame in 2010.

De omzet van de STER is hiermee 24 miljoen euro hoger dan in 2009. In 2008 bedroeg de omzet nog 226 miljoen euro.

Met de bundeling van TV, radio en internetsites is de STER de grootste aanbieder van reclamezendtijd in Nederland.

Bron: STER


 Villamedia  
NVJ tijdelijk offline na zwakheden
Weblog Geenstijl heeft de NVJ-site doorgelicht op technische problemen en komt tot de conclusie dat de website ?zo lek is als de beveiliging van de?

Peter Greste op Australische bodem
Peter Greste, de Australische journalist die ruim een jaar gevangen zat in Egypte, is weer in Australië. Hij landde eerder vandaag in Brisbane, waar hij wordt verenigt met zijn familie, meldt?

Senior Corporate Communicatieadviseur - TU Delft, Delft
Faculteit/afdeling Communication Niveau WO Functie omvang 32-38 uur (0,8-1,0 FTE) Contractduur 1 jaar met uitzicht op verlenging Salaris Min?

Ongeval A1: verslaggever aangehouden
Verslaggever Rob Vorkink van RTV Oost is aangehouden toen hij verslag wilde doen van een ernstig ongeval op de A1 bij Holten in Overijssel. Vorkink, die beschikt over een politieperskaart, zou een politiebevel om weg te gaan hebben genegeerd. Op