Aanbiedingen!


  Landelijke kranten
  Regionale kranten
  Lokale kranten
  Weblogs
  Opiniebladen
  Autobladen
  Mannenbladen
  Vrouwenbladen
  Gay
  Jeugdbladen
  Opvoeding
  Computerbladen
  ICT-nieuws
  Filmmagazines
  Omroepbladen
  Muziekbladen
  Proefabonnementen
  Roddelbladen / show
  Sportbladen
  Reizen / vakantie
  Marketing / reclame
  Zakelijk / financieel
  Diverse bladen
  Humor
  Radio en TV



  Contact



Handboek nederlandsepers.nl
Hier kunt u uitgebreide, up-to-date en onafhankelijke informatie over bijna 8.000 in Nederland verspreide binnen- en buitenlandse titels ook op het internet raadplegen.

Journalistiek NL
Links voor journalisten.



 


Your Out Online
Nieuws en actualiteiten. Because there is more to explore!



Management forum De Scopist

De Scopist is het management forum van Management Scope, een weblog waarop topjournalisten en gastauteurs hun visie geven over politiek, bedrijfs-, financieel- en economisch nieuws.

Webregio
WebRegio Media is het grootste multimediabedrijf in Noord-Holland. Met zeven regionale internetportalen (www.WebRegio.nl) en twee huis-aan-huisbladen is WebRegio Media de belangrijkste speler op het gebied van nieuws en informatie met een regionale invalshoek.

Medianieuwtjes
Medianieuws uit binnen- en buitenland.

DeFotojournalist.nl
Online journalistieke beeldbank van Nederland. Hier vind je snel en gemakkelijk de foto of fotograaf die je zoekt.


 Mediajournaal.nl  
Mediajournaal.nl stopt
Mediajournaal.nl stopt. Na 13 jaar, inclusief de start als Medialog en enkele onderbrekingen, is het mooi geweest en komt er een eind aan dit weblog over mediazaken. Alle (trouwe) bezoekers bedankt voor het bezoek en de reacties.

Kijkcijfers zaterdag: SBS6 opnieuw gedegradeerd tot vierde zender
#AYNIL 1.9mln #WIDM 1.8 #WeetIkVeel 1.7 #Kassa 1.2 #Schaatsen 1.2 #Moltalk 1.0 #Cojones 761K #VerborgenVerleden 685 #Campinglife 723 #Buutvrij 566 #RTL4 23.1 #NPO1 19.2 #NPO2 10.6 #SBS6 6.8

BinnensteBuiten krijgt weekendeditie
Het KRO-NCRV programma BinnensteBuiten, dat in de plaats kwam van Man bijt Hond, krijgt nu ook een weekendeditie. Hierin worden een aantal ‘hoogtepunten’ uit de afgelopen week getoond. BinnensteBuiten is vanaf 5 oktober 2015 iedere werkdag om 18.50 op NPO 2 te zien en heeft inmiddels een grote groep vaste groep kijkers aan zich gebonden, […]

BNR maakt programma over Europese thema?s
Arend Jan Boekestijn en Rob de Wijk krijgen vanaf vandaag een eigen radioprogramma op BNR. Tijdens het Nederlands voorzitterschap van de EU zijn ze elke zaterdagmorgen om 12 uur te horen in Boekestijn vs. De Wijk. In het programma debateren beide heren met elkaar en een speciale gast over Europese ontwikkelingen. Het programma wordt gepresenteerd […]

 Mediacourant.nl  
SBS 9 gaat Amerikaanse remake Penoza uitzenden
Hoewel de serie werd afgeslacht door critici en na slechts ťťn seizoen van de buis werd gehaald, gaat SBS 9 de Amerikaanse versie van Penoza toch uitzenden. De eerste aflevering van Red Widow is op maandag 24 juli te zien. Dat heeft de zender bekendgemaakt.†Penoza-schrijver Pieter Bart Korthuis†gaf in 2013 wel aan te begrijpen waarom […]

Inge de Bruijn vindt Adam Zkt Eva niet ordinair
Inge de Bruijn vindt de RTL 5-show Adam Zkt Eva geen ordinair programma. Dat zegt de oud-zwemkampioene in Veronica Magazine. Na Tony Star vorige week, is het deze week de beurt aan Inge de Bruijn om naakt te gaan op tv. “Toen ik werd gevraagd, was ik aanvankelijk een beetje terughoudend. Ik kende het niet. […]

 Mediaonderzoek.nl  
Europese online ad spend +12% in 2016

IAB Europe publiceerde zojuist vanaf de Interact in de RAI de ad spends van 27 landen in Europa. In totaal werd ? 42 miljard omgezet aan online advertentieruimte. Dat is een toename van 12,2% ten opzichte van 2015 (? 37,1 miljard). De toename is voor het zevende achtereenvolgende jaar dubbelcijferig en online loopt daarmee weer verder uit op de andere mediumtypen zoals radio, tv, print en buitenreclame. De UK is veruit de grootste markt. Daar werd ? 14,2 miljard geteld. Op de tweede plaats zien we op afstand Duitsland staan met krap ? 6 miljard. Nederland staat op de zesde plaats en laat landen als Spanje en Zweden achter zich. De grootste groei zat in 2016 in de kleinere landen zoals RoemeniŽ, SloveniŽ en Ierland. Nederland staat met een groei van 11% iets onder het marktgemiddelde van 12%.

De belangrijkste drivers voor de bestedingsgroei zijn programmatic, e- en m-commerce en de consumptie van (premium) video content. Adblockers, fraude en non-transparantie van de waardeketen worden als duidelijke blokkades gezien voor de groei. Verder laten de cijfers zien dat ‘search’ nog altijd leading is in termen van aandeel, maar dat ‘display’ weer een stukje dichterbij is gekomen.

Bekijk hier de PDF van IAB Europe.

The post Europese online ad spend +12% in 2016 appeared first on Mediaonderzoek.nl.


 Zappen  
Ajax verliest finale Europa League, kijkcijferrecord RTL 7
Heel de week is toegeleefd naar de Europa League-finale tussen Ajax en Manchester United. Maar de vrolijke stemming aan het ...... Lees verder: Ajax verliest finale Europa League, kijkcijferrecord RTL 7

Helga van Leur stopt met RTL Weer
Helga van Leur presenteert volgende maand voor het laatst het weerbericht bij RTL. Na twintig jaar vindt ze het tijd ...... Lees verder: Helga van Leur stopt met RTL Weer

Coen Verbraak spreekt militairen voor Kijken in de Ziel
Deze zomer maakt Coen Verbraak een nieuwe serie Kijken in de Ziel en dit keer interviewt hij militairen. Coen gaat ...... Lees verder: Coen Verbraak spreekt militairen voor Kijken in de Ziel

RTL 7 op weg naar kijkcijferrecord met Ajax ? Manchester United
RTL 7 zou vanavond wel eens een absoluut kijkcijferrecord kunnen behalen met de finale van de Europa League. Ajax ontmoet ...... Lees verder: RTL 7 op weg naar kijkcijferrecord met Ajax – Manchester United

Melden gebroken link      Disclaimer      Link aanmelden
Vacatures
Media Vacatures
Experteer biedt u exclusieve vacatures vanaf Ä 60.000. Profiteer van het gevarieerde aanbod en krijg toegang tot vooraanstaande headhunters.


   
 Media.nl  
STER reclameomzet 214 miljoen euro in 2010

De Publieke Omroep was vorig jaar goed voor een reclame omzet van 214 miljoen euro. Dit bedrag is omgezet door de STER aan radio, tv en online reclame in 2010.

De omzet van de STER is hiermee 24 miljoen euro hoger dan in 2009. In 2008 bedroeg de omzet nog 226 miljoen euro.

Met de bundeling van TV, radio en internetsites is de STER de grootste aanbieder van reclamezendtijd in Nederland.

Bron: STER


 Villamedia  
NVJ tijdelijk offline na zwakheden
Weblog Geenstijl heeft de NVJ-site doorgelicht op technische problemen en komt tot de conclusie dat de website ?zo lek is als de beveiliging van de?

Peter Greste op Australische bodem
Peter Greste, de Australische journalist die ruim een jaar gevangen zat in Egypte, is weer in AustraliŽ. Hij landde eerder vandaag in Brisbane, waar hij wordt verenigt met zijn familie, meldt?

Senior Corporate Communicatieadviseur - TU Delft, Delft
Faculteit/afdeling Communication Niveau WO Functie omvang 32-38 uur (0,8-1,0 FTE) Contractduur 1 jaar met uitzicht op verlenging Salaris Min?

Ongeval A1: verslaggever aangehouden
Verslaggever Rob Vorkink van RTV Oost is aangehouden toen hij verslag wilde doen van een ernstig ongeval op de A1 bij Holten in Overijssel. Vorkink, die beschikt over een politieperskaart, zou een politiebevel om weg te gaan hebben genegeerd. Op