Algemeen
  Publieke omroep
  Commerciële omroep
  Regionale omroep
  Lokale omroep
  Online omroep

  Voice-overs



  Landelijke kranten
  Regionale kranten
  Lokale kranten
  Weblogs
  Opiniebladen
  Autobladen
  Mannenbladen
  Vrouwenbladen
  Gay
  Opvoeding
  Computerbladen
  ICT-nieuws
  Filmmagazines
  Omroepbladen
  Muziekbladen
  Roddelbladen / show
  Sportbladen
  Reizen / vakantie
  Marketing / reclame
  Zakelijk / financieel
  Diverse bladen
  Humor
  Radio en TV




  Contact



 

Kijk TV online
Op Kijk TV Online.nl kun je geheel gratis online tv kijken, voetbal wedstrijden volgen en van films genieten.


Uitzending bijwonen...
Wil je eens een televisie-uitzending bijwonen? Klik dan hier

... of zelf meedoen
Voor een heleboel programma's worden kandidaten en deelnemers gezocht. Interesse? Klik dan hier


 BM  
Sesamstraat-acteurs horen niets meer van NTR

De 81-jarige acteur stelt dat er sinds maart 2018 geen nieuwe opnames meer voor de Nederlandse uitzendingen gemaakt zijn. Hij acht de kans dat het programma doorgaat nihil. “Er is gewoon geen enkel contact. Ik ben niet alleen. Schrijvers, artiesten en componisten horen allemaal niks. Ik heb 38 jaar met veel plezier voor Sesamstraat gewerkt. Dat is een lange periode en als je dan zo op straat wordt gezet, ben je daar boos over.”

Een woordvoerder van de NTR herhaalt de uitspraak die de omroep in maart deed, dat de onderhandelingen over een nieuw contract met de Amerikaanse licentiehouder Sesame Workshop nog steeds gaande zijn. “Wij kunnen daar inhoudelijk niets over zeggen, maar de intentie is zeker om door te gaan.”

Bron: AD/BM


VPRO over brief Slob: Jongeren kind van de rekening

“De VPRO heeft een dubbel gevoel bij de brief van Slob”, zegt Van der Meulen. “Enerzijds staat er een aantal veelbelovende uitgangspunten in om de publieke omroep nog sterker onderscheidend en onafhankelijk te maken. Anderzijds deelt de VPRO met de NPO de zorgen over de financiering van de publieke omroep die opnieuw onder druk staat.”

De VPRO ondersteunt extra aandacht voor regionale journalistiek en versterking van de samenwerking tussen de landelijke en regionale omroep. Maar het ombouwen van NPO 3 van jongerenzender naar een regionet leidt tot verdere vergrijzing van de omroep. “Een sterk lineair platform voor kinderprogrammering en jongeren verdwijnt, maar volstrekt onzeker is of er voldoende budget en aandacht blijft bestaan voor programmering voor kinderen en jongeren”, aldus Van der Meulen. “De VPRO pleit er daarom voor het bereik van nieuwe generaties expliciet op te nemen in de mediaopdracht van de publieke omroep.”

De VPRO is opgelucht over de voorstellen om omroepen meer ruimte te geven als makers en afzenders van eigen herkenbare programmering en ze meer ruimte online te gunnen. Van der Meulen: “Eindelijk mag dat weer. De VPRO mag zich weer meer laten zien en online actiever zijn achterban opzoeken. Sterker nog: omroepen moéten een sterk eigen profiel hebben en verliezen hun erkenning als dat profiel verwatert. NPO moet de ruimte voor die eigen signatuur geven. De steeds dominantere rol van de NPO wordt een halt toegeroepen. Dat is een belangrijk signaal.”

Bron: VPRO/BM



 MediaMagazine  
Kort medianieuws: KPN, Proximus, Gouda FM, NPO en meer

Kort medianieuws met aandacht voor KPN, Proximus, Gouda FM, NPO en meer kort medianieuws uit binnen- en buitenland: BN?ers komen graag over de vloer bij Gouda FM. Het lokale radiostation heeft dat te danken aan één man: Paul Montfroy. De presentator uit Woerden wist ook Hero Brinkman binnen te halen. lees verder KPN mag de…

Het bericht Kort medianieuws: KPN, Proximus, Gouda FM, NPO en meer verscheen eerst op MediaMagazine.


?Nederlanders kijken meer video on demand?

Nederlanders zijn in het afgelopen jaar meer video on demand gaan kijken. Het aandeel in kijkminuten van video on demand (27%) is nu voor het eerst ook groter dan het aandeel van lineaire tv (24%). Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.600 Nederlanders. Eind…

Het bericht “Nederlanders kijken meer video on demand” verscheen eerst op MediaMagazine.


Luistercijfers april / mei: NPO Radio 2 blijft marktleider

In de meetperiode april/mei 2019 is NPO Radio 2 de best beluisterde radiozender van Nederland. Dit blijkt uit de luistercijfers over deze periode die vandaag zijn bekendgemaakt door Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO). Marktleider NPO Radio 2 is marktleider met een marktaandeel van 12,0 procent. Dit is 0,2 procent minder dan in de vorige meetperiode en 0,1…

Het bericht Luistercijfers april / mei: NPO Radio 2 blijft marktleider verscheen eerst op MediaMagazine.


Vier nieuwe leden voor brancheorganisatie NLconnect

Rekam, Divitel, Stantec en Mulder-Hardenberg hebben zich aangesloten bij NLconnect, de brancheorganisatie van de glasvezel- en breedbandindustrie. NLconnect groeit daarmee verder onder glasvezel-netwerkeigenaren, -providers en toeleveranciers. De vereniging heeft nu 65 leden. REKAM Stichting Regionale Kabeltelevisie Midden-Holland (Rekam) is beheerder van een glasvezel- en kabelnetwerk in de regio Midden-Holland. Rekam streeft naar een zo open…

Het bericht Vier nieuwe leden voor brancheorganisatie NLconnect verscheen eerst op MediaMagazine.


Google


Tv-Facts
Nieuwtjes uit de wereld van de televisie.

TV College

Jij bent op zoek naar de manier om je professioneel met televisie bezig te gaan houden.
Het TVCollege geeft je die kans d.m.v. opleidingen die aansluiten op de vraag van de gevestigde omroepen en programmamakers. Of je nou vóór of achter de camera aan het werk wil, het TVCollege biedt je de kans om je hier optimaal op voor te bereiden.


De Loden Leeuw
De Loden Leeuw
Met de publieksprijs 'Loden Leeuw' kunt u reclamemakers laten weten wat u vindt van de soms belerende, denigrerende of simpelweg smerige reclames die op televisie worden uitgezonden. Kortom: Welke reclame vindt u de meest irritante die in het afgelopen jaar is uitgezonden? (Loden Loekie)



Melden gebroken link      Disclaimer      Link aanmelden